تولید داروی خوراکی ضدسرطان از مهرماه استرداد جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیاردی به کشور هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۸؛ موج گرما در راه ایران حکم اعدام سه متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد اطلاعیه آموزش و پرورش درباره ادعای تقلب در آزمون مدارس سمپاد آخرین وضعیت اختلالات GPS در تهران و دیگر نقاط کشور اتهام تجاوز به ۸ زن در پرونده «کیوان» / شیما قوشه، وکیل: متهم با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد است دریافت یارانه برای مرد تاجر ۲ میلیارد تومان تمام شد! وزیر علوم: ۸۵ درصد داوطلبان بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند/ به سمت حذف کنکور می‌رویم ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی

ضرر میلیارد دلاری شرکت متا در سال ۲۰۲۲

شرکت متا در سال گذشته حدود 13.7 میلیارد دلار در زمینه واقعیت مجازی و افزوده ضرر کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 05
کد خبر: ۱۷۱۷۴۱

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت متا مبلغ 13.7 میلیارد دلار ضرر عملیاتی برای آزمایشگاه های واقعیت(واقعیت افزوده و مجازی) را در سال 2022 گزارش کرد؛ که بیشتر از 10.2 میلیارد دلار در سال 2021 بود. سال گذشته آزمایشگاه های واقعیت 2.16 میلیارد دلار درآمد داشت که نسبت به 2.27 میلیارد دلار در سال 2021 کاهش داشت.

 

متا تعداد کارکنان خود را در آزمایشگاه های واقعیت فاش نکرده است؛ اما طبق گزارش ها، این شرکت قبل از اخراج های گذشته 17هزار کارمند داشت. نیروی انسانی و توسعه سخت افزار سهم عمده ای از پول نقدی خرج شده در این بخش را تشکیل می دهد.

 

سوزان لی مدیر مالی متا، گفت که این شرکت حتی انتظار دارد ضرر سالانه آن برای آزمایشگاه های واقعیت در سال 2023 بیشتر شود.

 

لی گفت: ما با توجه به فرصت های بلند مدت قابل توجهی که می بینیم؛ به سرمایه گذاری در این زمینه ادامه خواهیم داد.

 

متا قصد دارد در اواخر سال 2023 نسل بعدی هدست را مانند نسخه اصلاح شده سخت افزار Quest خود با واقعیت ترکیبی عرضه کند. اپل، یکی از تنها شرکت های متمرکز بر این هدست هاست که آماده رقابت با متا در این بخش است؛ انتظار می رود به زودی یک هدست جدید AR/VR عرضه کند.

 

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا بر این واقعیت تأکید کرد که آزمایشگاه های واقعیت شامل AR، VR و نرم‌افزارهای مرتبط با متاورس شرکت است. زاکربرگ گفت: «من فکر می‌کنم نرم‌افزار و پلتفرم اجتماعی حیاتی‌ترین بخش کاری است که ما انجام می‌دهیم؛ اما ساخت نرم‌افزار نسبت به سخت‌افزار سرمایه‌گذاری بسیار کمتری دارد.»/ فارس

 

ارسال نظر
آخرین اخبار